변기도 이제 스마트 시대, 일본 변기의 ‘대공습’
Eric Pfanner and Atsuko Fukase, wsj.com

Eric Pfanner/The Wall Street Journal토토 회사 박물관에 전시된 메이지 시대 변기 옆으로 토토 워시렛이 보인다. 토토는 1993년 미국 시장에 진출했다.후지모리 요시아키는 변기 분야의 스티브 잡스가 되길 원한다.아이폰처럼 앱이 설치된 변기가 요즘 일본에서 뜨고 있다. 변기 뚜껑은 자동으로 열리고 시트는 따뜻하다. 내장 비데 덕분에 뒷처리도 깔끔하다. 일부 모델은 블루투스를 통해 사용자의 스마트폰과 연동돼 사용자가…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s