프리미엄 제품으로 컴백한 소니 워크맨, 한계 극복할까

프리미엄 제품으로 컴백한 소니 워크맨, 한계 극복할까
Kana Inagaki, wsj.com

Sony소니 워크맨 ‘ZX1′은 700달러라는 고가에도 불구하고 일본 매출이 호조를 보이고 있다.데뷔 35년된 소니 ‘워크맨’이 다시 컴백했다.차이점은 1979년 당시 오리지널 카세트 플레이어가 보급형 휴대용 음악 기기의 시대를 열었다면 2014년 새로 나온 700달러짜리 워크맨은 프리미엄시장을 겨냥하고 있다는 것이다.소니가 내놓은 신형 워크맨 ‘ZX1’은 날씬하고 미끈한 애플 아이팟이나 소니의 전작들과는 여러 면에서 확연하게 다르다. 특…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s